FANDOM

RK4000 er et medlem, samt en tidligere moderator og politiker på DonaldForum som registrerte seg den 4. februar 2015 under brukernavnet "RK3000", som han senere forandret til RK4000. Han hadde hatt en forhistorie på Donald.no, nettsiden der flertallet av DonaldForums medlemmer kom fra, før 2015.

Han var tidligere moderator (februar 2016-mars 2017), Borgermester av klanen Smartingene, og var den tidligere lederen i partiet Andebys Liberale (AL), som han grunnla 21. februar 2015. RK var leder for det partiet i årene 2015 & 2017. Han var også med-leder i MAX, i årene 2014-2015, & 2015-2017.

RK stilte som statsministerkandidat for koalisjonen AL-DU under det første andetingsvalget vinteren 2015, men koalisjonen vant imidlertid ikke valget, og kom dermed i opposisjon. Den 4. juni 2015 kunngjorde RK4000 at han trakk seg som partileder i AL. Nestlederen i partiet ble da utnevnt til ny Partileder.

Bare to måneder senere, den 3. august 2015, meldte han seg ut av Andebys Liberale, for å starte opp partiet MAX igjen, i samarbeid med BIH_Pride. MAX inngikk Regjeringssamarbeid med Frihetspartiet i august 2015, og RK4000 ble Forumminister i denne Regjeringen, og siden den gang har han gjennomført flere prosjekter og arrangementer, selv etter denne Regjeringstiden. Som følge av at Frihetspartiet trakk seg fra samarbeidet med MAX, kollapset dette samarbeidet og Regjeringen i oktober 2015.

Høsten 2015 avholdt RK4000 Arenaen 2015, oppfølgeren til den første turneringen: Arenaen 2014, som ble avholdt på Donald.no våren og sommeren 2014. Han avholdt også MAX sin Julekalender julen 2015, og etablerte Arrangørforeningen, en forening for alle aktive arrangører, den 20. januar 2016.

Etter lang tids engasjement for klanen Smartingene, overtok han den 6. desember 2015 for G. som Borgermester i Smartingene, for første gang siden 16. januar 2014, den gang han avtredde etter kun seks dager i stillingen.

Dette ble ordnet med en kontrakt mellom de to gode vennene og samarbeidspartnerene, der RK4000 lovet å gå av som Borgermester igjen til fordel for G. den 6. juni 2016, noe han gjorde, og dermed ble tildelt en periode på et halvt år.

Som Borgermester i Smartingene, gjennomførte RK4000 en turnering, samt la ut flere rapporter om situasjonen i klanen. Han lagde også en ny lov som skulle gjelde for alle fremtidige klanledelser, og opprettet et nytt offentlig klanpoliti: SSP (Smartingenes SikkerhetsPoliti). Det ble også vedtatt av det sittende Smartingrådet (bestående på dette tidspunkt av RK4000 og G.), at demokratiet i klanen skulle bli gjeninnført fra og med 2016. Klanen hadde imildertid en noe "lunken" aktivitet gjennom perioden, men det ble gjort forsøk på å øke antall poster og tråder.

I 2016 gikk partiet MAX i koalisjon med med Fram, noe som førte til at MAX nok en gang kom i Regjering. RK4000 ble Forumminister også i denne Regjeringen.

I løpet av perioden vinter/vår 2016, avholdt han vinterlekene, påskejakten og 17. mai-avstemningen. Tross at arrangementene slet med relativt lav interesse, klarte RK4000 å gjennomføre det han hadde satt seg fore, og utmerkelser ble delt ut til vinnerne av arrangementene.

Den 29. januar 2016 var han en av de brukerne som støttet en protest mot forumets Administrasjon, da det ble avslørt at Amore hadde vært inne i andre klaner sine forumer når hun ikke var ment å være det. I februar ble oppsto det forvirrelse da noen skrev stygge ting om RK4000 sin samarbeidspartner og gode venn: BIH_PrideDonaldForum Wiki. BIH_Pride forsøkte å finne ut hvem det var, og sendte IP-adressen til den som hadde skrevet det til moderatoren Amore, og hun fortalte han at IP-adressen matchet RK4000 sin. RK4000 laget et innlegg i forumet for å understreke at han aldri ville ha skrevet noe slik om noen, noe BIH_Pride også var sikker på, og trodde på. Imidlertid ble saken noe oppklart da det viste seg at BIH_Pride hadde sendt inn feil IP-adresse, men det var fortsatt usikkert hvem som hadde skrevet det.

RK4000 ble moderator på Donaldforum.no, 23.02.2016, som følge av intense protester og krav om å ansette en sjette moderator, men gikk av i mars 2017, som følge av et ønske om å gradvis slutte på DonaldForum. Rebbings ble utnevnt til ny moderator som følge av dette.

Den 1. mars 2016 hadde partiet MAX kunngjort endringer i Ledelsen, og som en del av dem, ble RK4000 Administrerende Leder i MAX. Han fortsatte som Partileder sammen med BIH_Pride frem til den 4. oktober 2016, da han kunngjorde at AL hadde returnert.

I september ble det avholdt et demokratik valg i Smartingene, for første gang på tre år. Valget var tilgjengelig for alle privatbrukere på forumet. RK4000 vant dette valget med syv stemmer, og ble dermed Borgermester på nytt igjen. Trosland ble Viseborgermester, med to stemmer.

Den 19. september, dagen for inntredelse, ble det nye Smartingrådet kunngjort, med Magz som Rådgiver.

Under denne andre Borgermesterperioden, fortsatte RK å delta i klansamarbeidet, der alle klanene var velkommen til å delta, og å fremme utviklingen av klanen Smartingene. Likevel, fortsatte klanen å slite, men fikk en liten opptur rundt mars-april 2017, da BIH Pride og Amore ble medlemmer av klanen.

Etter at RK hadde returnert som leder i AL sammen med sin tidligere nestleder, som ble innsatt som Administrerende leder, stilte han nok en gang som Statsministerkandidat på vegne av partiet. Valget ble avholdt vinteren 2017, og ble en kamp mellom koalisjonen AL-FP, og Løsning-MAX, som hadde Jackbarakat som Statsministerkandidat. RK, ved AL-FP, vant valget, og ble dermed ny Statsminister på DonaldForum den 28. januar 2017.

Regjeringsperioden ble dog lite hendelsesfull, grunnet synkende aktivitet, og stadig mindre engasjement i politikken, samt at RK selv ble mindre aktiv utover perioden. Likevel, ble det til en del diskusjoner ved Regjeringens start i februar 2017, da AL-FP hadde stilt på en kontroversiell sak om å forkaste Statsministersystemet, og replassere det med et Presidentssystem, som involverte personvalg.

I tillegg kalte RK seg selv, frem til mars-april 2017, for "President", før systemet var blitt tatt opp eller vedtatt. Han hadde i november 2016 kunngjort at han ville stille, og at han aktet å bli ny "President" på DonaldForum. Men grunnet en meningsmåling, som AL gjennomførte, valgte RK å tre tilbake på dette, og returnerte posisjonen til sitt opprinnlige navn: Statsminister. Systemet skulle vise seg å aldri bli vedtatt, da to av ministrene: Justisministeren & Utviklingsministeren, slettet sine brukere før Regjeringsperioden var ferdig, RK selv ble mindre delaktig i samfunnet, og valget i august 2017 ga et resultat som tillot for nedleggelsen av politikken.

Regjeringen fikk i løpet av sin periode også kritikk fra opposisjonen for inaktivitet.

Den 5. juni kunngjorde RK at Regjeringen ville søke avskjed den 22. juni, men dette ble aldri gjennomført, da RK selv forsvant, og returnerte ikke til Dofo etter denne dagen, slik det fortsatt er per den 18.09.17.

Det er per denne tid ukjent om RK noen gang vil returnere, eller om det, slik som RK uttalte i en nyttårstale ved inngangen av året 2017, at dette ble hans siste år som deltager i samfunnet.