FANDOM

Folkets Mening var en avisDonaldForum, grunnlagt den 24. april 2015 av Galaniitoluodda, som i begynnelsen ville forholde seg anonym. Denne dagen ble det opprettet en tråd ved navn «Ny avis: Folkets Mening!» hvor avisen ble introdusert. Flere brukere kommenterte innlegget og ønsket lykke til. Første utgave av avisen kom ut dagen etterpå. Avisen hadde en ansatt i tillegg til redaktøren, som også ville forholde seg anonym.

Folkets Mening var en noe uvanlig avis siden redaktørens identitet var hemmelig. Det var også mulig å sende inn leserinnlegg til avisen, som også kunne publiseres uten navn. Avisen fungerte da som et verktøy for å si det man mener, siden man kan være anonym. I følge informasjonstråden ble avisen drevet av en politisk involvert person, men ville være kritisk til både regjeringen og opposisjonen, i tillegg til administratorene og moderatorene på siden.

Den 3. mai avslørte Bendik at Folkets Mening var eid av Galaniitoluodda, som bekreftet dette. Siden har det ikke kommet flere utgaver, og avisen anses som nedlagt. Redaktøren Galaniitoluodda selv har uttalt at han skulle uansett legge avisen død for en god stund, hvis ikke for alltid, slik at folk skulle lure på hvem det var og hvorfor det ikke kom noen flere utgaver.